Jul

har inte bloggat på ett bra tag nu , får skärpa mig.
Det var alltså inte jag som var jultomte i år (ljuger inte alls).
i julklapp fick jag en massa , med det jag kan komma på nu är ett Nintendo Wii , & en massa andra grejer som jag inte orkar rabbla upp :D
idag fick jag iaf nått grejs jag kan stoppa i håret som tar ner mitt sånt fluff som jag har i huvet :P
verkar vara vettigt. Sen så försökte Jenny vara listig & köpa den illustrerade historien med Tokio Hotel. Men den hade jag redan . så jag har två nu =)
 nu har jag iaf bloggat lite, ni får en bild :P

mindre fluff :P (ignonera utväxt)

sen höll jag på att glömma att jag fick lite sånt här av mina snälla syskon , ille , Fia & Fredde =)

& Monsoon Acapella är asgrym =)

& sen måste jag ju säga att jag köpt GH4 Wprld Tour med Monsoon i , knarkar 24/7  ._.

Twilight

idag har jag bakat pepparkakor & is-choklad. mumsigt blev det ;P
Och eftersom alla säger att Twilight är så bra så har jag laddat ner den, så ska kanske se den imorron.
Mwohahahahahaha!!
jag skriver typ ALDRIG i bloggen, men nu skrev jag bara för att jag har tråkigt :P
godnatt eller nått,
förresten så fyllde jag & hunden 1 år igår :P
mwohahhahahaah , sen har jag lagt ut en video på Basse på Youtube, men pallar inte länka nu, för sitter vid laptopen , & jag stör mig på att det inte fins riktiga musar till laptopar ._.
godnatt igen eller nått :P

tihii :D

idag, 19 december 2008 , fyller jag tolv år!! :D
Imorse fick jag värsta grymma kameran av mami & papi, 10.1 megapixel , 7 optisk zoom & en massa annat grejs.
Fick även lite mycket plektrum av Fredde & sen fick jag hår-parfym av Fia, fick inget av ille eftersom jag ska få en lite dyrare julklapp istället, & jag är stensäker på att det är TH-sängkläderna :D
Haha , iaf, får vänta tills på onsdag , ;)

JORDBÄÄÄVNING! :P

imorse var det jordbävning här i blekinge, coolt :D (hoppas hunden inte dog)
När jag gick i hallen kände jag att hela huset började hoppa (ännu coolare)
 :D

vad jag har gjort idag:
övat på julspelet.

Gulligt :'D

klippt mig :)

Idag övade vi till julspelet på morgonen, sen på eftermiddagen gick vi till bibblan. jag lånade tre böcker :)
Sen när mamma skulle hämta mig hade jag glömt fiolen i skolan , så vi fick köra & hämta den -_-
Sen klockan fyra var jag hos frissan , egentligen skulle ju jag färga håret , men dom hade ju värsta inga färger, så det blev att bara klippa sig då :/  Men det blev iaf snyggt!! Nu ska jag ta & beställa hårfärg :)

hejdå svarta hår

imorron sticker jag till frissan & klipper mig & färgar rosa slinga , så som jag hade innan.
inte så mycket att säga om dagen, ska ialla fall färga utväxten nu ikväll :)

CAUGHT ON CAMERA

sitter här och tittar på den vackra DvDn jag nyss fick med posten , jag tror att muppen är kär!! :D
Jag vågar ärligt talat inte öppna den ._.
öhöh, Hunden är förresten inloggad just nu :D <3

Söndag

Idag var det pluggdag, knåpade ihop en sida på den där skrivuppgiften.
Sen har jag & papi satt upp mer belysning i trädgården, blev sketahäftigt nu på kvällen ;P
Och Nu ikväll kom Lisen & tittade förbi lite, vi spelade typ lite PS2.
Sedan har vi varit en sväng på donken ;P
Just nu ska papi ladda ner " Det var i alla fall fint väder" , hoppas den är bra ........... eller nått :P
nu vill jag att Gerta ska logga in på MSN :( Hon måste hjälpa mig med en sak :[

Valross

Plugga

sitter just nu & pluggar. Nån tråkig skrivuppgift som jag måste göra färdigt i helgen ;/
Idag fick Elina en liten present från Egypten från mig, hon blev typ bajsglad.. Haha , sen vill hon att jag ska lära henne spela fiol :P
bajs , jag har tråkigt ....

Denna vill jag ha :P

Pics

all inklusive-armbandet

solnedgång..

en bit av berget hotellet låg på..

Muhammed Ali Moskén ..

Utsikten över Kairo

Nilen..

Cheops Pyramid (våra svenska vänner som står & poserar till vänster)

någon pyramid :P

Chefrens Pyramid

Att prata samtidigt som man tar kort på sig själv går inte ihop sig..

Chefren & Cheops

Ett lyckat exprimet jag gjorde

alla tre..

Tugga tuggummi & vind går inte ihop sig

Sfnix

HAHA!!

åsna & ko

Kossor som är ute & åker bil

en affär som hette Nadia

den poserande leopardkatten

en bild jag tog när jag väntade på flygplatsen ..

Tillbaka

Onsdag:  Flygresan gick bra , men solresor satte oss i fel buss så vi höll på att komma till ett hotell som nästan heter likadant som det vi skulle till. Vid incheckningen fick jag ett gult "All Inklusive-band" , barn fick gula & vuxna oranga.
När vi sedan kom till Bungaloon (stavning?) märkte vi att vi inte hade någon havsutsikt som vi egentligen skulle haft. Men jag fick istället ett eget rum med två sängar ;)
På informationsmötet gick mitt gula band sönder, sen hade som typ inga gula band kvar så jag fick ett orangt ,så jag kunde dricka sprit ;)

Torsdag: Sov jättegott på natten i 12 timmar ._. På frukosten var det nån arab som ville köpa mitt hår, han hade 5 cm för långa skor :P. En som jobbade i en parfymaffär på hotell stoppade oss & försökte få oss till att köpa parfym. Efter mycket tjohej fick jag en liten parfymflaska gratis . Senare när jag snorklade vid reven hittade jag Doris & Nemo från Hitta Nemo, och äver Herr Krabba & Bleckvard från Svampbob Fyrkant ;) På stranden gick det shitmånga försäljare som sa att Nadja var "a Egyptic name". På kvällen var vi nere i Old Market , där luktade det illa & var läskigt med alla som stoppade & slet i oss hela tiden ._. I ett berg var det häftig belysning & ett konstgjort vattenfall, sen fanns det en restaurang mitt i berget med .Med oss tillbaka till hotellet fick jag en mini glaspyramid, nån konstig mumie & en liten aktalog om vad fiskarna i havet heter . Ute på gatorna gick hundarna vilda , dom var så söta.  Fanns även jättemånga vilda (tama vildkatter) katter på hotellområdet , de låg i stolarna & sov ;)

Fredag: Idag var vi inne i ld market igen & köpte nya simfötter till mig eftersom de gamla sprack . Annars låg vi bara & tryckte på stranden & badade ;)

Lördag: Mesta delen av dagen gick till stranden.. Han araben som ville ha mitt hår hade visst fastnat för mig, han ville gifta sig med mig för 2 miljoner dollar som är lika med 14 miljoner svenska kronor >< På kvällen spelade jag biljard med pappa & senare tittade vi på nån fire show. Simsim var bäst , han hade typ en blandning mellan Tom-stil & Bill-stil på kläderna , sen hade han typ sånna brallor som Bill hade på EMA 07 ._.

Söndag: Idag var vi på stranden så länge att vi missade lunchen så vi fick äta i baren på stranden. Då kom Simsim & ville göra något med mig, han slet & drog med jag stretade emot, HAHA jag var starkare än honom ändå hade han såna muskler som  hiphopare bruka ha, typ Lil Wayne ._. HAHA , sen drog han så mycket att han ramlade ner på golvet, sen gick han XD

Måndag: 50 mil lång bussresa till kairo. Coolt. Vi steg upp klockan ett på natten för att bussen skulle gå 02.10. För att komma ut ut Sharm El Sheik var ,man tvungen att ha pass, Men han på hotellet som hämtade våra pass i nånn box hade missat mitt, så de fick köra tillbaka & hämta det! XD Sen påväg till Kairo sov jag på kudden som man fick ta från hotellet , sen stoppade vid nåt gatukök eller något, fan vad kallt det var där, värsta 15 grader bara! Där åt vi också vår break fast box som man fick från hotellet. Sen åkte vi till nån moské, den hette typ Muhammed Ali-moskén Eller nått , därfrån såg man över hela Kairo ända bort till pyramiderna ._. Riktigt grymt var det. Där efter åkte vi till Pyramiderna !!  Haha , men blev faktiskt lite besviken, man trodde att dom skulle vara större ._. Man fick möjlighet att gå in i Cheops pyramid , men dom sa att man inte såg någonting ändå :P Så vi gick inte in. HAHA mitt i allt var det än Åsna som blev skitsur på en annan åsna så den skrek som värsta kon , det var det shiitkul!! XD
Sen åkte vi ner en liten bit till Sfnixen , den såg dum ut utan näsa :'D , sen gick det typ runt en liten typ 7-årig flicka som tiggde pengar ._. Sen åkte vi till ett ställe där man visade hur man gjorde papyrius, där köpte jag en där det stod mitt namn med hieroglyfer :D SEN åkte vi & åt lunch på ett asgrymt ställe: HARD ROCK CAFÊ :D där fanns typ shiitmånga storbildstvs & så kanske Elvis byxor hänge inramade & allt sånt, typ täckt över hela väggarna!! Asgrymt (nöff)
Sen åkte vi till Egyptiska muséet & tittade på Tutankhamons dödsmask & sånt typ , Tutakhamons barns mumies eller något :D Coolt :D

Tisdag: slappdag på stranden , gjorde inte så särskilt mycket idag..

Onsdag: På morgonen snorklade jag en sista gång ,sen checkade vi ut & väntade på bussen som gick till flygplatsen. Sen när den kom var vi först i den & så , sen var det shiitmånga som solguiden inte hittade eller hade glömt tiden på hotellen & så, Sen påväg mot flygplatsen började naturligtvis motor koka på bussen , så han fick värsta rulla bussen till flygplatsen. Sen åkte vi flygplan i 4 timmar & 55 minuter ända hem, sen tog vi lite mat från donken påväg hem ;)

nejnej, inte alls långt inlägg..